معرفی کشور کانادا

مهاجرت به کانادا

کشور کانادا دومین کشور بزرگ جهان است که در شمال قاره آمریکا واقع شده است. پایتخت آن، شهر اوتاوا و مجموعاً از ده ایالت تشکیل شده است. به دلیل نزدیکی زیاد کشور کانادا به قطب شمال، بسیاری از قسمت‌های آن خالی از سکنه هستند. اما تراکم جمعیت در مناطق خوش‌ آب و هوای جنوبی آن بسیار بالا است. این کشور با آمریکا مرز مشترک دارد و در نتیجه با هم روابط اقتصادی زیادی دارند. واحد پول این کشور دلار کانادا است و زبان رسمی‌آن، دو زبان فرانسوی و انگلیسی هستند. اقتصاد این کشور نیز موفق بوده و جزو ده اقتصاد برتر جهان محسوب می‌شود. شرایط پایدار و سیاست‌های دولت کانادا باعث شده این کشور یکی از مهم‌ترین مقصدهای مهاجرت در دنیا باشد.

 

دلایل مهاجرت به کانادا 1

مهاجرت به کانادا

 

  • فرصت شغلی

کانادا مدت‌هاست که کمبود نیروی کار را تجربه کرده است، که بعد از همه‌گیری بیماری کووید-19 این اتفاق تشدید شده است. نرخ بیکاری به پایین‌ترین حد خود رسیده است. در همین حال، نرخ مشاغل خالی در بالاترین حد خود قرار دارد و کانادا اخیراً بیش از 900000 شغل خالی را گزارش کرده است. 

  • ایمنی

کانادا یکی از امن‌ترین مقاصد دنیا محسوب می‌شود. بر اساس گزارش سال 2022 بیمه مسافرتی برکشایر هاتاوی، کانادا سومین کشور امن در جهان است و شهر مونترال کانادا رتبه اول امن‌ترین شهر جهان است. 

  • مراقبت‌های بهداشتی رایگان

کانادا خدمات بهداشتی رایگان را به شهروندان و ساکنان دائم ارائه می‌دهد. هر استان و منطقه برنامه بهداشتی خاص خود را دارد که محصولات و خدمات مختلفی را پوشش می‌دهد. اشخاص تازه وارد می‌توانند در سیستم بیمه درمانی استان خود ثبت‌نام کنند و کارت سلامت دریافت کنند. به واسطه سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی، کانادایی‌ها مجبور نیستند برای اکثر خدمات پزشکی و اورژانس هزینه ای بپردازند. 

  • تحصیلات خوب

بر اساس گزارش OECD در مورد نرخ سواد، دانش‌آموزان مهاجر در کانادا سطح مطالعه بالاتری را نسبت به دانش‌آموزان غیرمهاجر دارند. همچنین، دانش‌آموزان کانادایی در مطالعه در مقایسه با سایر کشورهای OECD بهترین عملکرد را داشتند. در کانادا طیف وسیعی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها وجود دارد. دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک‌گیل و دانشگاه مک‌مستر در میان 100 دانشگاه برتر جهان بر اساس رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز قرار دارند. 

  • حمایت‌های اسکان برای مهاجران

کانادا به مهاجران قبل از ورود آنها به کشور، پشتیبانی اسکان می‌دهد. این کشور هر ساله حدود 1.7 میلیارد دلار کانادا را برای خدمات اسکان هزینه می‌کند تا از مهاجرین تازه وارد حمایت کند، بیشتر از هر جای دیگری در جهان. 

 

برگشت مهاجرین

 

مهاجرت معکوس از کانادا

جالب است بدانید طبق آمار 80 درصد رشد جمعیت کانادا بر اثر مهاجرت است. اما در عین حال،  یک نفر از هر سه نفر پس از مهاجرت به کانادا، به کشورشان برمی‌گردند. همچنین 16 درصد از کل مهاجران، در سال اول خاک کانادا را ترک می‌کنند. یعنی سالانه بیش از 300000 مهاجر. اما چرا این اتفاق می‌افتد!

  • مشکل پیدا کردن شغل 2

در کانادا به راحتی مهارت مهاجران را نمی‌پذیرند. به عنوان مثال در بسیاری از موارد، اگر مدرکی داشته باشید، باید دوباره ۴ سال در کانادا تحصیل کنید.

  • هزینه‌های زندگی در کانادا

در کشور کانادا درآمد یک نیروی کار خوب است. اما در کنار این مسئله، باید هزینه‌های زیادی را نیز در نظر گرفت. از جمله اجاره منزل، بیمه منزل، مالیات درآمد، مالیات خودرو، قبض موبایل و هزینه مصرف انرژی که شامل بنزین، آب، برق و گاز است. بسیاری از مهاجرین از پس تامین این هزینه‌ها برنیامده و مجبور به ترک کانادا می‌شوند.

در پایان باید به این نکته توجه کرد که دولت کانادا توانسته با سیاست‌ها و عملکرد خود، این کشور را به لحاظ مهاجرت در بین برترین مقاصد قرار دهد. بر اساس شاخص برندهای آنهولت-ایپسوس در سال 2021، کانادا به عنوان کشور برتر مهاجرت در جهان رتبه بندی شده است. 3

سایر مقالات پلاسما را اینجا ببینید.

منابع:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *