کشور آلمان

آلمان؛ کشوری با تن‌پوش اقتصادی

گذشته آلمان با تاریخ جنایات هیتلر معرفی میشه، اما جالبه بدونید که سابقه استعمارگری اون‌ها خیلی بدتر هست. آلمان‌ها در آغاز قرن بیستم، چهارمین استعمار بزرگ دنیا بودند و 99 سال در سراسر اقیانوس آرام حکومت کردند. اسناد تاریخی نشون میده که حداقل 300 هزار نفر به دست استعمارگران آلمانی کشته شدند و 200 هزار نفر هم قربانی قحطی اجباری ژرمن‌ها بودند. بعد از جنگ جهانی دوم، آلمان رو خلع سلاح کردند و اون‌ها از داشتن قدرت نظامی منع شدند. اما طولی نکشید که ژرمن‌ها به ناتو پیوستند و با 500 هزار سرباز رسماً ارتش تشکیل دادند تا حداقل در 6 جنگ حضور مستقیم داشته باشند. در حال حاضر آلمان، هم کشوری نظامی محسوب میشه و هم از تجارت جنگ، سود میبره.

اقتصاد کشور آلمان

آلمان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپاست و در جهان هم رتبه چهارم رو از این نظر داره. این کشور به عنوان زادگاه حمایت از صنایع داخلی شناخته میشه و پیشرفتش رو مدیون همین موضوع هست. مهارت‌آموزی و پرورش کارگران ماهر هم یکی دیگه از عوامل شکوفایی اقتصاد در آلمان هست. بر خلاف تصور بیشتر افراد، مردم آلمان در رفاه کامل نیستند. سال گذشته حدود 17 درصد از جمعیت آلمان در فقر بودند و دو سوم از جمعیت این کشور هم اجاره‌نشین اعلام شدند. در آلمان از هر پنج دانشجویی که به تنهایی زندگی می‌کنه، چهار نفر زیر خط فقر هستند.

شررکت BMW با خودروهای معروفش در دنیا شناخته میشه، اما جالب اینجاست که این کمپانی آلمانی، تولیدات نظامی مهمی داره. از سال 1933 بی ام دبیلو به عنوان یک شرکت تسلیحاتی در تجارت جنگی آلمان‌ها فعالیت می‌کنه. آلمانی‌ها وابستگی شدیدی به تأمین انرژی از روسیه دارند و حالا با تحریم‌های جدید اروپا، حسابی به مشکل برخوردند. اخیراً در فروشگاه‌های آلمان برای گرمایش به مردم هیزم میفروشند. به کارمندان این کشور هم ابلاغ شده که باید دست‌هاشون رو با آب سرد بشویند.

فساد جنسی در آلمان

سال 2002 تن‌فروشی در آلمان قانونی اعلام شد تا فساد و خشونت جنسی در این کشور کاهش پیدا کنه. اما در عمل آلمان به بزرگترین مرکز فحشای اروپا تبدیل شد. تعداد کارگران جنسی این کشور تا 400 هزار نفر تخمین زده میشه. این افراد به ندرت اجازه دارند از روسپی‌خانه‌ها خارج بشن و روزانه باید به ده‌ها نفر خدمات جنسی بدهند.

واقعیت‌های کشور آلمان
پلاسما در اینستاگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *