کشور برزیل

برزیل؛ سرزمین فوتبالیست‌های فقیر

برزیل کشوری هست که مردم دنیا اون رو با فوتبالش می‌شناسند. اما در طول تاریخ، ستاره‌های فوتبال برزیل از پله فقید تا کاپیتان نیمار داستان مشترکی دارند. جالبه بدونید که تقریباً همه فوتبالیست‌های معروف برزیلی از زندگی در اوج سختی و فقر شدید به موفقیت رسیدند. پله، اسطوره فوتبال برزیل هست که فیفا اون رو برترین فوتبالیست ادوار جهان معرفی می‌کنه. جالبه بدونید که این فوتبالیست مشهور زمانی موفق شد یک کشور رو از جنگ داخلی در امان نگه داره. 26 ژانویه 1967 ورود پله به نیجریه برای بازی با تیم ملی این کشور به آتش‌بس 48 ساعته بین دولت فدرال و جمهوری بیافرا ختم شد.

اقتصاد در کشور برزیل

شاید نام «برزیل» تصویری از مردم شادو خندون رو تداعی کنه که زیر آفتاب تابستانی خوش می‌گذرونند. اما تصور عمومی با حقیقت این کشور فاصله زیادی داره. بخش قابل توجهی از جمعیت برزیل در فقر مطلق هستند. در حومه شهرهای بزرگ برزیل و زیر سایه آپارتمان‌های لوکس، انبوهی از مردم فقیر وجود دارند که در شرایط بدی زندگی می‌کنند. نابرابری توزیع ثروت در برزیل بیداد می‌کنه. سال 2015 اسنادی منتشر شد که ثابت کرد نیمی از زمین‌ها و مساحت برزیل در اختیار یک درصد از جمعیت این کشور قرار داره.

برزیل در کنار تایلند، یکی از بیشترین تعداد گردشگران جنسی دنیا رو جذب می‌کنه. گزارشات فاجعه‌باری در این مورد وجود داره و بیشتر اون‌ها مربوط به خانواده‌هایی میشه که تحت فشار معیشتی، کودکان‌شون رو وادار به تن‌فروشی می‌کنند. فقط طی سال‌های 2004 تا جام جهانی 2014، تعداد کودکان روسپی برزیل چهار برابر بیشتر شد.

رویدادهای بزرگ ورزشی در برزیل

میزبانی جام جهانی 2014 و بازی‌های المپیک 2016 در برزیل به بزرگترین بحران اقتصادی تاریخ این کشور اشاره داره. کمیته سازماندهی این مسابقات، کلی بدهی بالا آورد و بیشتر از نصف مکان‌های میزبان بازی‌ها عملاً رها شدند. در این مدت دولت در ایالت ریو توان پرداخت به موقع حقوق معلمان، کارکنان بیمارستان، پلیس و سایر کارمندانش رو نداشت. بیش از 200 مقام بلندپایه این کشور هم به اتهام فساد مالی مورد بازجویی و کیفرخواست قرار گرفتند. در نهایت «لولا داسیلوا» رئیس جمهور وقت برزیل به خاطر دریافت رشوه به 9 سال و نیم زندان محکوم شد.

واقعیت‌های کشور برزیل
پلاسما در اینستاگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *