فوتبال از تغییر حمایت می‌کند

در اولین بازی مقدماتی جام‌جهانی در اروپا در گروه F دانمارکی‌ها در برابر هلند قرار گرفتند و توانستند با نتیجه 8 بر صفر، یک شروع طوفانی داشته باشند. اما آنچه که از این بازی در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت 8 گل این تیم نبود. بلکه شعار نوشته شده روی پیراهن قرمز رنگ تیم ملی دانمارک قبل از بازی بود که «فوتبال از تغییر حمایت می‌کند.» در واقع این شعار جهت حمایت از وضعیت کارگران مهاجر در قطر بود.  این در حالی است که به روایت آمار، وضعیت مهاجران در کشور دانمارک بسیار نامناسب است.

فوتبال در کشور دانمارک

طبق گزارش‌های Expat Insider در سال‌های 2014  تا 2018، دانمارک برای اقامت سخت‌ترین شرایط را داراست و مهاجران از زندگی در دانمارک ناراضی هستند. CNN در گزارشی می‌نویسد: دانمارک برای بسیاری از مردم یک بهشت لیبرال است، اما واقعیت برای مهاجران بسیار متفاوت است.

نژادپرستی، تبعیض و تعصب در دانمارک

مسلمانان از افرادی هستند که تحت سخت‌ترین شرایط در دانمارک زندگی می‌کنند و بعضی از مسئولین دانمارکی آشکارا در برابر مسلمانان به اسلام توهین می‌کنند. برای مثال در یک منطقه مسلمان‌نشین عده‌ای از مسئولین دانمارکی کتاب مقدس قرآن را به سمت یکدیگر پرتاب کردند. آنها قرآن را پاره کرده و سوزاندند. تعداد زیادی پلیس نیز برای محافظت از‌‌ آن‌ها ایستادند و اجازه اعتراض به مسلمانان را ندادند. در پاسخ سوالی که از این افراد می‌شود‌‌، آن‌ها می‌گویند ما نژاد برتریم و مسلمانان باید مطابق با قوانین ما زندگی کنند.‌‌ آن‌ها می‌گویند اگر مسلمانان شرایط‌‌ ما را نمی‌پذیرند، می‌توانند از این کشور بروند.

4

بدرفتاری با مسلمانان

اگر یادتان باشد کاریکاتور موهنی که در چند سال گذشته از پیامبر اسلام (ص) کشیده شد کار یک دانمارکی بود. در مهدکودک‌ها و مدارس، گوشت خوک در بسیاری از اوقات به عنوان غذای اصلی برای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد و مسلمانان را هم مجبور می‌کنند تا از این غذا استفاده کنند. خوب است بدانید در کشور دانمارک، تعداد خوک‌ها در مقایسه با جمعیت آن بیشتر است. نزدیک به 5000 مزرعه خوک دانمارکی، هر سال تقریباً 28 میلیون خوک تولید می‌کنند، در حالی که جمعیت دانمارک کمتر از 6 میلیون نفر است.

no hijab

حجاب در کشور دانمارک

قوانین دانمارک بر ضد حجاب

پوشیدن برقع یا نقاب در دانمارک جرم است و حداقل ۲۰۰ دلار جریمه دارد. زنان مسلمان به دلیل حجاب‌شان مسخره می‌شوند و به‌‌ آن‌ها نینجا یا تروریست می‌گویند. همین باعث شده که بعضی از زنان مسلمان، مدت زیادی نتوانند از خانه خود خارج شوند. هم چنین افتتاح مدارس جدید برای مسلمانان ممنوع شده است. سال 2018، دانمارک 100 قانون تصویب کرد که سیاست‌های مهاجرتی دانمارک را به یکی از سخت‌ترین سیاست‌های اروپا تبدیل کرد. اما تضاد رفتاری‌‌ آن‌ها در قبال مهاجران پس از جنگ اوکراین آشکار شد. در دانمارک قانونی تصویب شده به پناهندگان اوکراینی اجازه می‌دهد تا 2 سال در این کشور بمانند و تا 1 میلیون نفر را می‌پذیرد. در صورتی که سال گذشته، این کشور شروع به لغو مجوزهای اقامت صدها سوری کرد و اعتراضات زیادی در این کشور شکل گرفت. حتی BBC در گزارشی در این باره بیان می‌کند که دانمارک به تبعیض محکوم است.

وضعیت زنان در دانمارک

طبق گزارشات سال 2021، دانمارک پس از سوئد، دومین کشور از لحاظ برابری جنسیتی در اتحادیه اروپا است. با این حال، این کشور سومین کشور خشونت علیه زنان در اتحادیه اروپا نیز است. محققان به این پدیده، پارادوکس نوردیک، می‌گویند؛ یعنی یکی از بیشترین خشونت‌های جنسی‌ در یکی از برابری‌طلب‌ترین کشورهای دنیا. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که دانمارک بیشترین شیوع خشونت جنسی را در اروپا دارد. در سال 2014، زنان دانمارکی بالاترین سطح خشونت فیزیکی، جنسی و روانی را در اتحادیه اروپا و همچنین بیشترین شیوع آزار جنسی را گزارش کردند. طبق این نظرسنجی، 52 درصد از زنان دانمارکی گزارش دادند که از سن 15 سالگی خشونت فیزیکی و یا جنسی را تجربه کرده‌اند.

قانونی کردن پورنوگرافی در دانمارک

 بیش از 50 سال پیش کشور کوچک دانمارک، در 1 ژوئیه 1969 اولین کشوری بود که پورن را قانونی کرد. این تصمیم جهان را تغییر داد. سیاستمداران دانمارکی برای لغو این ممنوعیت استدلالی هم داشتند. اینکه اگر تابوی پورنوگرافی شکسته شود و در جامعه عادی‌سازی شود، تقاضا نسبت به این مسئله کاهش می‌یابد. اما این تصمیم نتیجه‌‌ای عکس داشت. امروز پورنوگرافی در دانمارک به یک صنعت بزرگ و پرسود تبدیل شده و آسیب‌های اجتماعی زیادی‌ را نیز به مردم این کشور تحمیل کرده است. نود تستروپ، وزیر امور خارجه اسبق دانمارک که خودش از پیشنهاد دهندگان طرح قانونی کردن پورن در این کشور بود، بعدها ابراز پشیمانی کرد. وی اعتراف کرد که امیدش برای اینکه دانمارکی‌ها به طور ناگهانی علاقه خودشان‌ را نسبت به تصاویر پورن از دست دهند، نابجا‌ بوده است.

قانون پورن کشور دانمارک

گویا سیاسیون دانمارک نیز از تجاوز در امان نیستند، بر اساس گزارش رسانه‌های دانمارکی، بیش از 53 عضو سوسیال دموکرات، حزب سیاسی حاکم در دانمارک، در سال 2020 مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. با وجود اینکه بیش از 50 سال است که مردم دانمارک به تصاویر پورن دسترسی قانونی دارند. اما چشم و دل بعضی‌ها در این کشور نه تنها سیر نمی‌شود بلکه گرسنه‌تر هم می‌شود!

فساد مالی در دانمارک

جالب است بدانید، دانمارک کشوری است که هنوز نظام پادشاهی دارد. طبق آمار ملی سال 2021 دانمارک، به غیر از محاسبه هزینه کارکنان، خدمه و... دربار سلطنتی، 13400 دلار خرج روزانه شخص ملکه این کشور است. دانمارک در سال 2021 بالاترین نرخ مالیات بر درآمد در اروپا را با میزان 55.9 درصد دارد؛ یعنی بیش از نیمی از درآمد مردم در جیب دولت می‌رود.

سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی OECD، یک رتبه بندی را مبنی بر بدهی خانوارها در کشورهای جهان ارائه می‌کند. این بدهی‌ها می‌توانند شامل وام مسکن، بدهی سرمایه‌گذاری، بدهی کارت اعتباری و... باشند. طبق آمار سال 2022 دانمارک بالاترین نرخ بدهی خانوار‌ را با بیش از 256 درصد در بین کشورهای عضو این سازمان دارد. یعنی خانواده‌های دانمارکی به طور متوسط، بیش از 2.5 برابر درآمدشان بدهی دارند.

سازمان بین‌المللی شفافیت برای رتبه‌بندی فساد کشورها از شاخص ادراک فساد استفاده می‌کند. طبق گزارش سازمان بین‌المللی شفافیت، دانمارک شفاف‌ترین کشور دنیاست و قاعدتاً باید کم فسادترین کشور دنیا هم باشد. اما، یکی از بزرگ‌ترین فساد‌های پولشویی در تاریخ اروپا و سومین پولشویی بزرگ در دنیا هم مربوط به دانمارکی‌ها است. پرونده پولشویی 200 میلیارد یورویی بزرگ‌ترین بانک دانمارک، بانک دانسکه. ‌جالب است بدانید، در محاسبه شاخص ادراک فساد، موارد مهمی نظیر پول‌شویی، تخلفات مالیاتی، خروج غیر قانونی سرمایه از کشورهای در حال توسعه، پنهان‌کاری مالی و... لحاظ نمی‌شوند!

نوودیسک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان که بیشترین انسولین‌ را در دنیا تولید ‌می‌کند، متعلق به کشور دانمارک است. این شرکت به علت پرداخت رشوه‌های متعدد به مقامات کشورهای دیگر برای عقد قرارداد تجاری، بارها جریمه شده و هربار تعهد عدم تکرار داده است. مجموع جریمه‌های این شرکت از سال 2000 تا 2017 بیش از 117 میلیون دلار است.

مرسک، بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل در دنیا

مرسک دانمارک، بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل کانتینری جهان، از لحاظ حجم محموله و سود اقتصادی است و 15 درصد GDP دانمارک را در اختیار دارد. این کمپانی چندملیتی دانمارکی، هم 28 بار بخاطر فساد و تخلفات خود جریمه شده است. مجموع جریمه‌های این شرکت از سال 2002 تا 2021 بیش از 44 میلیون دلار است!

 

کمپانی مرسک دستش به خون مردم عراق نیز آلوده است، این شرکت در تجاوز آمریکا به عراق در 2003، با آمریکا همکاری کرد و یک سوم تسلیحات و تجهیزات آمریکا را به عراق منتقل کردند. اما در ازای این خوش خدمتی، آمریکا سفیر دانمارک در دمشق را به فرمانداری و ریاست منطقه جنوب عراق تحت رهبری آمریکا، منصوب کرد. همچنین بندر خور الزبیر را در اختیار‌‌ آن‌ها قرار داد.

شکار نهنگ‌ها در دانمارک

شاید این تصاویر‌ را از کشتار نهنگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی دیده باشید. شکار نهنگ سنتی است که صدها سال در جزایر فارو توسط دانمارکی‌ها انجام می‌شود و طی آن 1400 نهنگ تنها در یک روز کشته می‌شوند. ‌جالب است بدانید، وایکینگ‌ها که از خشن‌ترین قبایل در قرن‌های گذشته اروپا بودند هم مال کشور دانمارک بودند. این روحیه خشونت در زبان دانمارکی هم مشهود است. دانمارکی‌ها در دایره واژگان‌شان هیچ کلمه‌‌ای با مفهوم "لطفاً" ندارند!

شکار نهنگ در دانمارک

منابع:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *