کشور صربستان در جام جهانی

صربستان؛ تاریخچه جنگ، جدال و جدایی

صربستان یک کشور اروپایی هست که در شبه جزیره بالکان واقع شده. مردم این کشور به مهمون‌نوازی معروفند و نظرسنجی‌های بین‌المللی اون‌ها رو مهمون‌نوازترین کشور جهان معرفی می‌کنه. کشور صربستان بعد از فروپاشی یوگسلاوی تشکیل شد که این موجودیتش با کشتارهای دسته جمعی و تجاوزهای نفرت‌انگیز بدست اومد. رابرت بائر، افسر سابق سیا درباره دخالت خارجی در این ماجرا میگه «من شخصاً از حجم دروغ‌هایی که توسط آژانس‌ها و سیاستمداران ما تغذیه می‌شد، شوکه بودم!»

خاستگاه امپراتوران رومی

18 نفر از امپراتوران بزرگ روم در قلمروی صربستانِ امروزی متولد شدند. جالبه بدونید که این عدد برابر با یک پنجمِ کل فرمانروایان روم باستان هست. وقتی صحبت از ساعت و ساعت‌سازی میشه همه یاد سوئیس می‌افتند. اما واقعیت این هست که صنعت ساعت‌سازیِ صربستان خیلی قدیمی‌تر از سوئیس هست. مردم صربستان اولین ساعت خودشون رو حداقل 200 سال قبل از سوئیسی‌ها ساختند.

کشور صربستان پایتخت تمشک دنیا

صربستان پایتخت تمشک دنیاست و به یکی از برجسته‌ترین تولیدکنندگان این محصول تبدیل شده‌. سال 2015 صربستان با صادرات 100 هزار تن تمشک به مقام اول جهان رسید تا بازار رو از دست لهستان و شیلی بگیره. صربستان شاید از نظر علمی و صنعتی یک کشور پیشرفته نباشه اما مردم پایتخت این کشور در مورد زندگی شبانه خیلی فعال‌اند. کلوب‌های پرشماری در بلگراد، پایتخت این کشور وجود داره که با سبک‌های مختلف ساخته شدند و انواع موسیقی رو اجرا می‌کنند. تمام باشگاه‌های بلگراد که ظرفیت 300 تا 500 نفر دارند، هر شبِ هفته پر هستند و بازارشون حسابی رونق داره.

جدایی کوزوو از کشور صربستان

کوزوو جدیدترین کشور اروپاست که سال 2008 از خاک صربستان جدا شد و اعلام استقلال کرد. سرویس‌های اطلاعاتی غرب از طریق گسترش اختلافات قومیتی و ایجاد تنفر اجتماعی این تجزیه رو رقم زدند. کوزوویی‌ها با درآمد حاصل از ترانزیت مواد مخدر، اقدام به خرید تسلیحات نظامی و تشکیل ارتش کرده بودند.

واقعیت‌های کشور صربستان
پلاسما در اینستاگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *