کشور غنا

غنا؛ کشور ثروتمندانِ نیازمند

غنا اولین کشوریه که با پشت سر گذاشتن جنگ جهانی دوم، از استعمار بریتانیا نجات پیدا کرد. قَوام نِکرومه، سیاستمدار مسلمان و رهبر استقلال غنا بود که با حمایت از تولید داخلی موفق شد این کشور رو از خام فروشی و تسلط اقتصادی انگلیس رها کنه. البته انگلیسی‌ها این شرایط رو تاب نیاوردند و 6 سال بعد از طریق کودتا، رهبر غنا رو تا پایان عمرش تبعید کردند تا همه چیز به روال سابق برگرده.

اقتصاد کشور غنا

غنا دومین تولیدکننده برتر کاکائو در جهان هست. این کشور و همسایگانش در غرب آفریقا، 70 درصد از کاکائوی دنیا رو تامین می‌کنند که بیش از 150 میلیارد دلار ارزش داره. اما فقط 4 درصد از قیمت دانه‌های کاکائو به آفریقایی‌ها پرداخت میشه و اونها مجبورند شکلات مصرفی خودشون رو هم از خارجی‌ها بخرند. دولت سوئیس بیشترین سودجویی رو از تجارت کاکائو در غنا می‌کنه.

بالغ بر 3 میلیون نفر در غنا به ماهیگیری مشغول هستند و 5.5 درصد از اقتصاد کشورشون رو تشکیل میدن. بیشتر این افراد توی دریاچه وُلتا که بزرگترین دریاچه مصنوعی دنیا محسوب میشه کار می‌کنند. حدود 20 هزار کودک هم توسط قاچاقچیان در این دریاچه به بردگی گرفته شده‌اند که اغلب بدون دستمزد و در شرایط غیر انسانی، روزانه تا 18 ساعت کار می‌کنند.

غنا یکی از 11 تولیدکننده بزرگ طلا در دنیاست. جالبه بدونید که امارات وابستگی شدیدی به استخراج غیرقانونی طلا در کشور غنا داره. غنایی‌ها بخاطر این فساد مالی، سالانه 3 میلیارد دلار ضرر می‌کنند و استخراج غیر قانونی از معادن‌شون هم باعث آلودگی محیط زیستی میشه!

تشییع جنازه عجیب

غنایی‌ها نمایش عجیبی رو برای تشییع و تدفین مرده‌هاشون اجرا می‌کنند. در این مراسم همزمان با رقصی پیچیده، تابوت بشدت تکان داده میشه و حتی مجریان تظاهر به انداختن جسد می‌کنند. خانواده‌های غنایی مبلغ زیادی رو در این مراسم هزینه می‌کنند تا حال حضار بهتر بشه و برای روح تازه درگذشته دعا کنند!

واقعیت‌های کشور غنا
پلاسما در اینستاگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *