کشور فرانسه

فرانسه؛ خروس نشان‌های پر حاشیه

الکس ویلاپلان، اولین کاپیتان فرانسه در جام‌های جهانی فوتبال بود که چند سال بعد به دارِ اعدام آویخته شد. اواخر جنگ جهانی دوم مشخص شد که وی سال‌ها برای آلمان جاسوسی کرده و اطلاعات کشورش رو فروخته.

استعمار به سبک فرانسه

فرانسه از قدرت‌های استعمارگر پر آوازه هست که میشه گفت پیشرفت صنعتش رو مدیون حکومت به 10 درصد از کل جغرافیای سیاسی دنیاست. حداقل 17 کشور آفریقایی به مدت 300 سال مستعمره فرانسه بودند و بیشتر اون‌ها هنوز هم وابسته‌اند. تا سال 1930 برج ایفل به مدت 41 سال بلندترین سازه جهان بود. اما جالبه بدونید که بیشتر آهن‌های برج ایفل از معادن الجزایر تأمین شد و فرانسه پولی بابت  اون پرداخت نکرد. کشتار حدود یک و نیم میلیون الجزایری که خواستار استقلال کشورشون بودند، یکی از جنایات استعمارِ فرانسوی‌هاست.

آزادی در کشور فرانسه

فرانسه دوست داره به عنوان قهرمان آزادی بیان شناخته بشه و حتی از نشریاتی مثل شارلی اِبدو که به مقدسات اسلام توهین می‌کنند، حمایت کرد. اما جالبه بدونید که سالانه هزاران نفر از شهروندان فرانسه به بهانه «اهانت به مقامات دولتی» مجرم شناخته میشن و دادگاه اون‌ها رو مجازات می‌کنه.
پلیس فرانسه به برخورد سخت و خشن در دنیا شهرت پیدا کرده. سال 2022 یک تهیه‌کننده موسیقی فقط بخاطر اینکه ماسک نزده بود، جلوی استودیوی خودش به طرز وحشتناکی از پلیس کتک خورد و در بیمارستان بستری شد. خشونت‌های پلیس هم مثل مشکلات معیشتی و مطالبات مختلف مردم، بارها باعث شکل‌گیری اعتراضات چند هزار نفری در فرانسه شد.

فرهنگ مردم فرانسه

یک واقعیت عجیب در فرانسه این هست که افراد میتونن با مُرده‌ها ازدواج کنند. طبق قوانین فرانسه، اگه کسی ثابت کنه که شخص متوفی در زمان حیاتش قصد ازدواج با اون رو داشته مجوز رسمی دریافت می‌کنه.
آزار و اذیت جنسی به اخبار روزانه در رسانه‌های فرانسوی تبدیل شده. به طور میانگین در فرانسه هر 20 دقیقه به یک زن تجاوز میشه. نظرسنجی که سال 2015 از زنان مسافر در پاریس انجام شد، نشون داد 100 درصد پاسخ‌دهندگان، قربانی آزار و اذیت جنسی بودند. فرانسه کشوری هست که مفهوم «حرومزاده» در اون فحش محسوب نمیشه. در حال حاضر بیش از 60 درصد کودکان در این کشور با روابط خارج از ازدواج متولد شدند.

جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی در ایران، پر هزینه‌ترین مهمونیِ دنیا محسوب میشه که در دوران پهلوی انجام شد. جالبه بدونید که فرانسوی‌ها نقش ویژه‌ای در تدارک اون مراسم داشتند و از 635 میلیون دلار پولی که خرج شد، حسابی سود بردند.

واقعیت‌های کشور فرانسه
پلاسما در آپارات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *