مهاجرت از کانادا

مهاجرت از بهشت

کانادا دومین کشور بزرگ جهان هست که جمعیت زیادی رو در مناطق خوش آب و هوای خودش جا داده. کشوری که در رده 10 اقتصاد برتر جهان قرار داره و شرایط پایداری رو تجربه می‌کنه. امنیت بالا، دانشگاه‌های خوب، حمایت از مهاجرین و البته کمبود نیروی کار در کانادا باعث شده این کشور یکی از مهم‌ترین مقصدهای مهاجرت در دنیا باشه. ولی این همه ماجرا نیست! طبق آمار 80 درصد رشد جمعیت کانادا از طریق مهاجرت تامین میشه. در عین حال، 16 درصد از کل مهاجرین، همون سال اول خاک کانادا رو ترک می‌کنند. در ادامه این رقم به جایی میرسه که از هر سه مهاجر، یک نفر به کشور خودش برمی‌گرده. یعنی سالانه به طور میانگین بیش از 300 هزار مهاجر، کانادا رو رها می‌کنند.

مهاجرت معکوس از کانادا

خب سوال اینجاست که چرا پدیده مهاجرت معکوس از کانادا با این حجم زیاد اتفاق می‌افته؟! دولت کانادا تونسته با سیاست‌گذاری خوب، این کشور رو به یه مرکز مهاجرپذیری تبدیل کنه. اما این وسط چند تا مشکل جدی وجود داره. مثل اینکه پیدا کردن شغل در کانادا سخت هست چون اونجا مهارت مهاجرین رو به راحتی قبول نمی‌کنند. یعنی ممکنه شما مدرک معتبر دانشگاهی داشته باشید، اما مجبور بشید دوباره ۴ سال در کانادا تحصیل کنید!

همینطور هزینه‌های زندگی در کانادا خیلی بالاست. یعنی درسته که درآمد یک فرد شاغل خوبه اما هزینه‌های اجاره منزل، بیمه، مالیات درآمد، مالیات خودرو، مصرف انرژی، قبض‌های موبایل و… اونقدر زیاد هست که هر کسی نمیتونه از پس اون بربیاد. با این وضعیت، خیلی از مهاجرین نمی‌تونند این مخارج رو تامین کنند و در نهایت مجبور به ترک کانادا میشن. حالا با در نظر گرفتن این تجربه بیاین به یه سوال پاسخ بدیم. با وجود مشکلات و موانع مختلف، شما گزینه مهاجرت رو ترجیح میدید یا زندگی و پیشرفت در وطن رو راه حل بهتری می‌دونید؟

پلاسما در اینستاگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *