معرفی هلند

قرن هفدهم، عصر طلایی هلند

مورخان از قرن هفدهم به عنوان “عصر طلایی هلند” یاد می‌کنند که به دوران رونق هنری و اقتصادی این کشور اشاره داره. البته هلندی‌ها در این زمان بسیاری از مناطق مثل ساحل عاج، غنا، سنگال، آفریقای جنوبی و حتی اندونزی رو استعمار کرده بودند. بازرگانان هلندی هم بیش از یک و نیم میلیون آفریقایی رو به بردگی گرفتند و در کشورهای مختلف فروختند. پول ملی هلند به عنوان اولین ارز بین‌المللی در تاریخ مورد استفاده قرار گرفت. اما ضرب سکه و چاپ پول بدون پشتوانه باعث سقوط اقتصاد این کشور و فروپاشی امپراطوری هلندی در قرن هجدهم شد.

فرهنگ دوچرخه‌سواری

تعداد دوچرخه‌ها در هلند از جمعیت مردم بیشتر است. 22 میلیون دوچرخه در هلند وجود داره و جمعیت این کشور کمتر از 11 میلیون نفر هست. البته سرقت دوچرخه به خصوص در پایتخت هلند خیلی رواج داره!

قاچاق انسان‌ها

قاچاق انسان یک واقعیت نگران‌کننده در هلند محسوب میشه. تعداد قربانیان قاچاق انسان رو حدود 6250 نفر در هر دوره تخمین زدن که بخش قابل توجهی از اونا دختران نوجوان هستن.

اقتصاد کشور هلند

بعد از ایالات متحده، هلند بزرگترین صادرکننده محصولات کشاورزی در جهان هست. این کشور نقش تعیین‌کننده‌ای در تامین مواد غذایی دنیا داره. بالاترین میزان نابرابری اقتصادی در جهان رو داره. ضمناً طبق قانون، مردم عادی هلند باید بیشتر از 51 درصد درآمدشان رو مالیات بدهند. بی‌خانمانی هم یکی از بحران‌های مهم در هلند هست که طی ده سال اخیر 70 درصد افزایش داشته.

فرهنگ و نژادهای مختلف

آفریقایی‌تبارهای هلند نقش موثری در بخش‌های مختلف این کشور دارند. فوتبالیست‌های افسانه‌ای هلند مثل اِدگار داویدس، فرانک رِیکارد و پاتریک کلایوِرت هم از نسل برده‌های آفریقایی‌اند.
هلند اولین کشور اروپایی بود که سال 2000 برای جلوگیری از آزار جنسی زنان در جامعه، تن‌فروشی رو قانونی اعلام کرد. حالا طبق آمار رسمی این کشور، از هر سه زن هلندی دو نفر مورد آزار و اذیت‌های خیابانی قرار می‌گیرند. همچنین نیمی از زنان هلند، قربانی تجاوز هستن که این رقم خیلی بالاتر از میانگین اروپاست.
از سی سال قبل، تولید  مصرف انواع مواد مخدر در هلند قانونی محسوب میشه. همچنین هلند مسئول مستقیم 36.5 میلیارد دلار جریان غیرقانونی سرمایه در دنیاست که این رقم معادل یک سال درآمد نفتی ایران است!

واقعیت‌های کشور هلند
پلاسما در اینستاگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *