کشور ولز

ولز؛ هزار و چند سال وابستگی

ولز یکی از چهار ایالت تحت حاکمیت بریتانیاست. البته بخش‌هایی از اداره امور داخلی این کشور به مجلس شورای ملی ولز واگذار شده است. اما نظرسنجی‌ها نشون میده پس از سال‌ها تحمل وابستگی، نیمی از مردم ولز به دنبال کسب استقلال کشورشون هستند و با مرگ ملکه الیزابت، اعتراضات بیشتر از قبل هست. با ظهور نسل طلایی فوتبالیست‌های ولز، تیم ملی این کشور طی یازده سال اخیر از رده 117 به رتبه 19 فوتبال دنیا رسید. این پیشرفت ورزشی باعث زنده شدن هویت ولزی در مردم این کشور شد.

علامت مساوی (=) توسط رابرت ریکورد، ریاضیدان ولزی اختراع شده. این ریاضیدان کسی بود که علائم جمع (+)، منها (-) و همچنین جبر رو به محافل علمی بریتانیا معرفی کرد.

اقتصاد در ولز

دامپروری در این کشور سرسبز، بسیار رایج هست و در اقتصاد ولز جایگاه ویژه‌ای داره. به طوری که تعداد گوسفندها در ولز، بیش از سه برابرِ جمعیت سه میلیون نفری مردم در این کشور هست. ولز دارای قدیمی‌ترین خونه‌های اروپای غربی است، که خیلی از اونها وضعیت مناسبی برای زندگی ندارند. با این شرایط گزارش‌ها نشون میدن از هر سه نفر در ولز، یک نفر تحت تاثیر بحران مسکن و بی‌خانمانی قرار می‌گیره.

45 درصد از خانوارهای ولزی با مشکلات معیشتی مواجه‌اند. با افزایش قیمت انرژی، مواد غذایی و حمل‌ونقل، بسیاری از مردم ولز به موسسات خیریه مراجعه می‌کنند. همچنین تعداد قابل توجهی از زنان ولزی برای تامین هزینه زندگی‌شون به روسپیگری مشغول‌اند. در یکی از خیابان‌های ولز که به مرکز تجارت جنسی در این کشور مشهور هست، زن‌ها در ازای مبلغ ناچیز 10 پوند اقدام به تن‌فروشی می‌کنند!

واقعیت‌های کشور ولز
پلاسما در اینستاگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *