کشور ژاپن

ژاپن؛ اسطوره تبدیل شکست به پیروزی

بدترین باخت تیم ملی فوتبال ژاپن در سال 1917 بود که با نتیجه 15 به 2 از فیلیپین شکست خوردند. اما ژاپنی‌ها ناامید نشدند  و چند سال بعد، این شکست رو با نتیجه 15 بر صفر جبران کردند تا بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ژاپن رقم بخوره. ژاپنی‌ها علی‌رغم ویرانی کشورشون بعد از جنگ جهانی دوم، هیچ‌وقت به واردات کالای خارجی باج ندادند. اونها با اصرار روی تولید ملی موفق شدند بازار بزرگترین کشورهای صنعتی دنیا رو هم تصاحب کنند. درآمد ناخالص داخلی این کشور در سال 1990 به رتبه اول دنیا رسید.

جامعه و فرهنگ ژاپن

کشور ژاپن طولانی‌ترین ساعات کاری در جهان رو داره. افراد شاغل در این کشور حداقل هفته‌ای 60 ساعت کار می‌کنند و اضافه‌کاری ماهانه هم دارند. مرگ ناشی از کار بیش از حد به یک معضل اجتماعی در ژاپن تبدیل شده. نرخ باروری در ژاپن ناامید کننده‌ست و اون رو به یک کشور بسیار پیر تبدیل کرده. اوضاع به حدی وخیم شده که تا سال 2050 اکثریت جمعیت ژاپن رو کهنسالان تشکیل می‌دهند. ژاپن در تبلیغات گردشگری به «یک کشور امن و کم جُرم» شهرت پیدا کرده؛ اما این موضوع درباره خانم‌ها درست نیست. طبق آمار، زنان شاغل و دختران محصل ژاپنی به طور جدی مورد آزارهای جنسی در این کشور قرار می‌گیرند.

اقتصاد و صنعت ژاپن

تویوتا یکی از کمپانی‌های معروف ژاپن هست که سال‌های طولانی با تولیدات بی‌کیفیت به کارش ادامه می‌داد. تویوتا علی‌رغم ورشکستگی‌های پی در پی، با حمایت دولتی موفق شد در سطح جهانی رقابت کنه و سال 2017 به جایگاه بزرگترین خودروساز دنیا رسید.  ژاپن بالاترین میزان مالیات بر ارث رو در جهان داره. دولت این کشور با مرگ هر فرد، بین 10 تا 50 درصد اموالش رو مصادره می‌کنه.

دولت ژاپن از سال 1978 تا حالا بیش از 65 میلیارد دلار رو بابت کاپیتولاسیون و هزینه استقرار نیروهای آمریکایی در خاکش پرداخت کرده. ضمناً تا سال 2019 بیش از 6000 جرم کیفری از سربازان آمریکایی در ژاپن ثبت شده که بارها با تظاهرات گسترده مردم مواجه بوده. ژاپن با 41 میلیارد دلار بودجه، در رتبه نهم هزینه‌های نظامی دنیا قرار داره. این رقم 4 برابر بیشتر از هزینه‌های نظامی ایران هست.

واقعیت‌های کشور ژاپن
پلاسما در اینستاگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *