کشور کانادا

کانادا؛ سرزمین واقعیت‌های پنهان

کانادا دومین کشور پهناور دنیاست که مساحتش از کل اتحادیه اروپا بیشتر هست. 10 درصد از جنگل‌های کره زمین در کاناداست و این کشور بیشترین دریاچه و خط ساحلیِ دنیا رو داره. کانادا صاحبِ سومین حجم ذخایر نفت جهانه اما در 22 سال اخیر، بیش از 448 میلیارد دلار نفت وارد کرده. استخراج نفت در غرب کانادا انجام میشه و دولت بودجه کافی برای احداث خطوط انتقال نفت به شرق این کشور رو نداره. هزینه استخراج نفت در کانادا اونقدر بالاست که فقط 6 درصد از درآمدهای نفتی به دولت میرسه.

کانادا یکی از کشورهای وابسته به سلطنت موروثی در بریتانیاست. همه مهاجرین، مسئولین و کارکنان رسمی کشور کانادا باید به پادشاه بریتانیا که حاکم مطلق این کشور محسوب میشه وفادار باشند و سوگند یاد کنند. فرماندار کل کانادا توسط شاه بریتانیا منصوب میشه تا نخست وزیر، وزرای کابینه و فرمانداران همه ایالت‌ها رو تعیین کنه.

اقتصاد و مهاجرت در کانادا

دولت کانادا در 50 سال گذشته دستمزدها رو ثابت نگه داشته؛ اما در این مدت هزینه‌ها بیش از 6 برابر شدند و آمار نشون میده که زندگی در کانادا شرایط سختی داره. سالانه بیش از 235 هزار نفر در کانادا، بی‌خانمانی رو تجربه می‌کنند که این بحران رو به افزایشه. پاوِل جِیمز، فوتبالیست کانادا با 47 بازی ملی و علی‌رغم کار در مشاغل مختلف، یکی از بی‌خانمان‌های معروفِ این کشور هست.

تبلیغات مهاجرت، خدمات درمانی در کانادا رو رایگان اعلام می‌کنه. اما دولت کانادا ساالنه 190 میلیارد دلار بابت هزینه‌های درمانی از شهروندان این کشور مالیات می‌گیره؛ مالیات درمانی در کانادا، شش برابرِ درآمد سالانه نفتِ ایرانه. مردم کانادا بیشتر از هر جای دنیا در صف انتظار پزشکان هستند. میانگین زمان انتظار برای نوبت پزشک در این کشور 44 روز هست و در بعضی از ایالت‌ها به بیش از یک سال میرسه. کمبود پزشک و محدودیت امکانات درمانی در کانادا، چنین وضعیتی رو به وجود آورده.

کشور کانادا پناهگاه مجرمین

کانادا یکی از پناهگاه‌های جهان برای مجرمین سازمان‌یافته محسوب میشه. املاک و مستقلات ونکوور، شرایط جذابی برای پولشویی و گم کردن رد پول‌های حاصل از فساد داره. سال 2018 رقم پولشویی در کانادا بیش از 46 میلیارد دلار اعلام شد. صندوق‌های بازنشستگی کانادا در اسلحه‌سازی، صنعت دخانیات و زندان‌های خصوصی آمریکا سرمایه‌گذاری کردند. بازنشسته‌های کانادایی از اینکه درآمدشون با جنگ، اعتیاد و جرم و جنایت تامین بشه، اظهار شرمندگی می‌کنند.

واقعیت‌های کشور کانادا
پلاسما در اینستاگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *