کشور اروگوئه

اروگوئه؛ فوتبالیست‌ها در جستجوی خوشبختی

اروگوئه، کشوری هست که سرمایه‌گذاران ازش به عنوان «سوئیسِ آمریکای لاتین» یاد می‌کنند. جالبه بدونید که مردم اروگوئه بیشتر از تاریخ‌شون به فوتبال اهمیت میدن. اون‌ها کمتر از سه و نیم میلیون جمعیت دارند، اما افتخارات بزرگی مثل 2 قهرمانی در جام جهانی، دو قهرمانی المپیک و بیشترین قهرمانی در کوپا آمریکا رو رقم زدند

اروگوئه اولین میزبان جام‌های جهانی فوتبال بود که سال 1930 برگزار شد. اما در فینال این جام، اختلاف نظرها بر سر انتخاب نوع توپ بازی به جاهای باریک کشید و حتی داور بازی تهدید به مرگ شد. در نهایت نیمه اول بازی از توپ تیم آرژانتین و نیمه دوم از توپ تیم اروگوئه استفاده کردند.

طولانی‌ترین سرود ملی

اروگوئه طولانی‌ترین سرود ملی جهان رو داره که در اون از سرسختی و شجاعت در مواجهه با مشکلات میگه. خوندن این سرود حدود شش دقیقه زمان میبره. اروگوئه یک رکورد مثبت هم در زمینه استفاده از انرژی پاک در دنیا داره. موقعیت طبیعی این کشور بهشون کمک کرده که نزدیک به 100 درصد انرژی برق‌شون رو از منابع تجدیدپذیر تأمین کنند.

خوزه پِه پِه موخیکا، سال 2009 به عنوان رئیس جمهور اروگوئه انتخاب شد و زندگی بسیار ساده‌ای داشت. موخیکا بدون تشریفات در مزرعه خودش زندگی می‌کرد و سوار ماشین قدیمیش می‌شد. این رئیس بیش از 90 درصدِ حقوق دریافتیش رو به خیریه اهدا کرد و 100 کودک جنگ‌زده سوری رو هم در کاخ ریاست جمهوری اسکان داد.

جرم و خشونت در کشور اروگوئه

بر اساس آمار زندان‌های جهان در سال 2021، اروگوئه بالاترین سرانه حبس رو در آمریکای جنوبی داره . البته شلوغی زندان‌ها و وضعیت غیر بهداشتی اون‌ها باعث میشه خیلی از زندانی‌ها بیمار بشن و بمیرند. خشونت در اروگوئه از فوتبال تا ابعاد مختلف زندگی اجتماعی رو در بر می‌گیره. وزارت سلامت اروگوئه هم گزارش داد که میزان خودکشی در این کشور از تلفات رانندگی‌شون بیشتره!

مشکلات ناشی از استعمار زدگی و فقر در اروگوئه باعث شده بیشتر مردم این کشور یه جورایی با ماشین‌شون ازدواج کنند و حسابی مراقبش باشند. استفاده از خودروهای قدیمی در این کشور به یک فرهنگ تبدیل شده و بعضی از ماشین‌هایی که توی خیابان‌های اروگوئه هستند، فقط در موزه‌ها پیدا میشن.

واقعیت‌های کشور اروگوئه
پلاسما در اینستاگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *