کشور اسپانیا

اسپانیا؛ از جنگ گوجه فرنگی تا زعفران تقلبی

کشور اسپانیا یکی از بزرگترین مقصدهای گردشگری جهان هست که سالانه بیش از 100 میلیون گردشگر بین‌المللی داره. سال 2019  گردشگری این کشور به رکورد 126 میلیون و 200 هزار نفر رسید که بیش از 2.5 برابرِ کل جمعیت اسپانیاست. یکی از جشنواره‌های توریستی اسپانیا، جنگ گوجه فرنگی هست که البته به اندازه گاوبازی اون‌ها مشهور نیست. در بزرگ‌ترین نبرد جهان با مواد خوراکی، حدود 22 هزار نفر از مردم اسپانیا شرکت دارند و 140 تن گوجه فرنگی به هم پرتاب می‌کنند.

اسپانیا به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زعفران در دنیا شناخته شده اما اون‌ها بیشتر از اینکه تولیدکننده باشند، زعفرون کشورهای دیگه مثل ایران، مراکش و یونان رو با بسته‌بندیِ خودشون می‌فروشند. سال 2010 اسپانیا 190 تن زعفران صادر کرد، در حالی که کمتر از یک درصد اون رو خودشون تولید کرده بودند. زعفرون صادراتی این کشور هم تا 90  درصد تقلبی گزارش میشه.

اقتصاد کشور اسپانیا

برند زارا یکی از تاثیرگذارترین نشان‌های تجاریِ اسپانیاست که بالاتر از رئال مادرید قرار می‌گیره . آمانس یو اورتگا، بنیانگذار این کمپانی معروف به عنوان یک کارآفرین موفق در دنیا شناخته میشه. اورتگا از کودکی زندگی سخت و فقیرانه‌ای داشت، اما سال 2017 به دومین ثروتمند جهان تبدیل شد.
شرایط مسکن در اسپانیا اصلاً خوب نیست و بارها به وضعیت بحرانی رسیده . 50 درصد از معاملات مسکن در اسپانیا رو دلالان خارجی انجام میدن که باعث تورم و گرفتاری مردم اسپانیا هست. کشور اسپانیا متنوع‌ترین تظاهرات و اعتصاب‌ها رو داره. فقط در ماه‌های اخیر گروه‌های مختلف مثل کامیون‌داران، کشاورزان، کارگران صنایع، آرایشگران و ماهی‌گیران بخاطر تورم در کشورشون راهپیمایی یا اعتصاب کردند. بیشترین میزان فرار مغزهای دنیا در قرن 21 هم مربوط به اسپانیاست. بر اساس گزارش رندستاد (Randstad)، تا سال 2020 یک میلیون و 900 هزار نیروی کار بسیار ماهر از اسپانیا مهاجرت کردند.

بزرگ‌ترین مالیات‌دهنده اسپانیا

لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی 5 سال پایانی که در بارسلونا بازی می‌کرد، بزرگترین مالیات‌دهنده اسپانیا شد. مسی از سال 2016 تا 2021 مبلغ 324 میلیون پوند به خزانه اسپانیایی‌ها پرداخت کرد که به اندازه مالیات 120 هزار نفر در این کشور هست. یکی از دردسرهای دولت اسپانیا مربوط به جمعیت زیاد سالمندان و تامین حقوق بازنشسته‌هاست. سال 2022 مبلغ 170 میلیارد یورو از بودجه عمومی اسپانیا خرج بازنشسته‌ها شد که 170 برابرِ کل درآمد لالیگاست.

واقعیت‌های کشور اسپانیا
پلاسما در آپارات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *